.....::::::DeLirDik::::.......
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Google Yahoo Gibi Olsa

Aşağa gitmek

Google Yahoo Gibi Olsa Empty Google Yahoo Gibi Olsa

Mesaj  by_zozi Ptsi Ekim 22, 2007 12:02 am

Yahoo Nereye Gidiyor?
Geçen birkaç aydır, Yahoo’da neler olup bittiği ile ilgili bir çok şüphe ve spekülasyon oluştu. Yahoo CEO’su Jerry Yang, bu konuya bir açıklık getirme kararı aldı ve olup biten ile ilgili ipuçları verdi.
Yahoo, geçmiş deneyimlerinden çok farklı olarak, yeni bir vizyon geliştirme çalışmasına başlamış. Yahoo’nun stratejisinden, kültürüne, rekabet pozisyonundan pazarın gelişimine kadar birçok şeyi masaya yatırmışlar. Ticari faaliyetlerini değiştirmenin yanı sıra, önceliklerini ve kararlarını nasıl belirlediklerini de değiştirmeleri gerektiğini fark etmişler. Hangi sektörlere yatırım yapacaklarını ve yatırım yaptıkları hangi sektörleri terk edeceklerini belirlemişler. Aşağıda Yahoo’nun CEO’su Jerry Yang’nin açıklamalarını okuyacaksınız:
“Gördüğümüz şey müthiş bir potansiyel ve dünyada birkaç firmanın erişebileceği bir başarı imkanıydı. Bu biraz ukalaca gelebilir. Biz sıkı çalışma, disiplin, daha iyi odaklanma, zor kararlar, kültür değişimi ve daha hızlı uygulamalarla buna erişebileceğimizi düşünüyoruz. Bu bizi nereye getirir? Tabi ki müşterilerimiz için mükemmel bir deneyim yaratmaya


Google Yahoo Gibi Olsa Googleyahoous1
Analizlerimiz sonrasında, önemli kararlar aldık. Yahoo’yu; müşteriler, reklam verenler, yayıncılar ve geliştiriciler için vazgeçilmez kılmak için bir strateji geliştirdik. Bunun için 3 değişken üzerinde durma kararı aldık: farklı anlayışlar üretmek ve desteklemek, yeni platformları yaymak ve tercih sebebi olmak. Biz bunlar üzerinde uzun süredir çalışsak da, biraz daha çalışma yaparak daha ileriye gidebileceğimizi anladık. İnsanlar için nasıl daha uygun olabileceğimiz konusu üzerinde de durma kararı aldık. Uygunluğa odaklanırsak, yaptığımız her şeyin değerini arttırabileceğimizi biliyoruz.

Hedeflerimizi 3 konu üzerinde yoğunlaştırdık. Bunlar konusunda sizi bilgilendireyim, ne anlama geldiklerini ve bunları desteklemek için neler yapacağımızı anlatayım:
1. Birçok kullanıcı için başlangıç noktası olmak: “Başlangıç noktası” şu anlama geliyor. Hayatınızı yönetmenize yardım eden siteler ve ilgilendiğiniz şeylere bağlanmanızı sağlayan siteler. Front Page, Yahoo mail, arama ve mobil hizmetler bu görevleri yerine getirse de, news, sports, ve finance bu başlangıç noktalarının devamını oluşturuyor. Biz insanların güne bizimle başlamaları için, bu hizmetlerin hepsini mükemmelleştirme kararı aldık. Müşterilerimizin bizi tercih etme sebeplerini güçlendirmek ve onlara daha çok keyif vermek için bu çalışmalara yatırım yapmak yenilikler getirmek çok önemli. Yahoo Search, Yahoo Mail’deki yenilikler ve Zimbre ve BuzzTracker anlaşmalarımız, bu konu ile ilgili birer ipucu olabilir.
2. Reklam verenler için olmazsa olmaz haline gelmek: Yahoo ağında reklam satmamızdaki asıl sebep; Yahoo ve devamı için uygun, kapsamlı ve hedefli reklam çözümleri sunabilen bir reklam şirketi haline gelmek. RightMedia ve BlueLithium ile anlaşma yapmamızın sebebi de, endüstrinin lider reklam firması haline gelmek. Reklam verenlere açık rekabet, ölçeklendirilebilir araçlar ve platformlar sunacağız. Hızımızın arttığını düşünüyoruz. Panama’nın global pazara girişi neredeyse tamamlandı ve bu konuda gelişme sinyalleri alıyoruz.
3. Çoğu yayıncının ve geliştiricinin ilgisini çekecek açık endüstri lideri olan platformlar oluşturacağız: Müthiş bir teknoloji platformumuz ve veri altyapımız var, artık bunu paylaşmanın zamanı geldi. Kritik platformlar için açık API oluşturmaktansa, Yahoo’yu açabileceğimiz farklı yollar üzerinde durmaya çalışıyoruz. Bir yığın hevesli yayıncı ve geliştiricinin, popüler hizmetlerimize bağlandığını düşünmek bize heyecan veriyor. Yahoo ana sayfanızın, kişiselleştirilmiş widget’larla ne kadar havalı göründüğünü bir düşünün. Ya da bunun gibi şeyleri. Bu olasılıklar sonsuzdur ve “açıklık” Yahoo yönetiminin yeni bir parçası haline gelmiştir.
Yeni çerçevemizi belirlerken, nelere yatırım yapmayacağımızı da belirledik. Yahoo Photos’u Flickr’a aktardık, daha kapsamlı bir profil deneyimi olan Yahoo! 360’a geçiş yaptık, Yahoo Postcards’ı kapattık ve bunun gibi birkaç servisi de devre dışı bırakma kararı aldık. Şu anda da Kelkoo karşılaştırmalı alışveriş kuruluşu ile ilgili seçenekleri değerlendiriyoruz. Birkaç farklı alan konusunda da incelemeler yaptık ve o konularda çalışmaya devam ediyoruz.”
İşte Yahoo CEO’su Jerry Yang’ın açıklamaları. Yahoo’nun yeni girişimleri ve planları, şirketin geleceğini büyük oranda etkileyecek gibi görünüyor. Yukarıdaki açıklamalardan sonra Yahoo’da neler olup bittiği hakkında kafamızdaki bazı soru işaretleri netliğe kavuştu. Yahoo, stratejisini belirlemiş, organizasyonlarını kuvvetlendirmiş, önceliklerine değiştirmiş. Şu anda şirket olarak işin tam ortasındalar, yapacak daha çok şeyleri var. Fakat bulundukları pazar hali hazırda büyük olmakla beraber, her geçen gün büyümeye devam ediyor. Jerry Yang Yahoo’daki gelişmelerle ilgili son olarak şunu söylüyor: “Eğer planladığımız gibi devam edersek, kullanıcılarımız, reklam verenlerimiz, yayıncılar ve geliştiriciler için uzun vadeli değer sağlayabileceğiz ve tabi ki bir de hissedarlarımız için.”
by_zozi
by_zozi
Güzel Üye
Güzel Üye

Mesaj Sayısı : 95
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 21/10/07

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz