.....::::::DeLirDik::::.......
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Youtube Telif Hakkı

Aşağa gitmek

Youtube Telif Hakkı Empty Youtube Telif Hakkı

Mesaj  by_zozi Paz Ekim 21, 2007 11:55 pm

Google’ın Video Telif Hakları ile İlgili Girişimi
Google, online video telif hakları savaşının sona ermesi için arayış içinde.
Google geçenlerde uzun zamandır beklenen bir sistemi açıkladı. Bu sistem, medya şirketlerinin kendi kliplerinin izinsiz olarak YouTube’de yayınlanmasını önlemek üzerine kurulu.
Birçok medya şirketi, YouTube’de şirketleri ile ilgili kliplerin izinsiz olarak yayınlanmasından ve bu kliplerin sayısının kontrolsüzce artmasından rahatsız. Sistemin şirketleri tatmin edip etmeyeceği bilinmiyor, fakat eğer başarılı olunursa, Google ile arası iyi olmayan tüm medya şirketleri yumuşayacak gibi görünüyor.
Viacom’dan Michael Fricklas: “Google’ın bu konu üzerinde durması bizi sevindirdi. Bizim haklarımızı ihlal ederek çıkar sağlamayı sonlandırma çabası, oldukça iyi bir haber. Sistemin etkililiğini izliyor olacağız.” dedi. Viacom Mart ayında Google’a 1 milyar dolarlık bir telif hakkı ihlali davası açmıştı.

Google bu sistemi, Time Warner, CBS ve Disney’in de aralarında yer aldığı 9 şirkette test ettiğini söylüyor. NBC Universal and Viacom’un da teste dahil olduğu söylentileri var.
Google bu testleri “ümit verici” olarak değerlendiriyor, fakat ne kadar etkili olduğu ile ilgili bir açıklama yapmıyor. Google’dan Eric E. Schmidt: “%100 doğruluk ile tüm videoları teşhis etmek için bir sistem yaratmak mümkün değil. Soru şu, %80 ya da %90’a ulaşmak mümkün mü?” diyor.
Şu anda bu sorunun cevabı meçhul. Fakat en azından Google’ın test ortaklarından biri, bunun çalışması içinde olduklarını belirtiyor.
“Sistemin tamamen yeterli olduğunu söyleyebilmek için, biraz daha çalışma yapılması gerek.” diyor Time Warner’dan Edward Adler.

Google, kendi mühendisleri tarafından geliştirilmiş olan video teşhis hizmeti için, medya şirketlerinin kendi dijital video’larını Google’a yüklemeleri gerektiğini söylüyor. Daha sonra her bir dosya için, teknoloji uzmanlarının deyimiyle, birer “parmak izi” oluşturuluyor. Bu parmak izleri, büyük bir veri tabanına yükleniyor. Bu teknoloji aracılığı ile, biri yeni bir klip yüklediğinde, o klipin veri tabanındaki parmak iziyle uyumlu olup olmadığı belirleniyor.
İçerik sahipleri parmak izi uyumlu olan klipleri engellemeleri için Google’a yetki verebilir. Ya da klibin değerini yükselterek etrafına reklamlar yerleştirmeyi seçebilir.
“Biz içerik komitesinin bizim ile çalışmasını istiyoruz” diyor YouTube’den David King. “Bu işi yürütebilmenin tek yolu, referans materyallere ulaşabilmek.”
İçerik sahiplerinin YouTube’de engellenmesini istedikleri videolar, yüklendikten birkaç saniye sonra çıkartılıyorlar. Fakat şirketler bu mekanizmayı daha da hızlandırmak ve tüm izinsiz yüklemeleri beraberce engellemek istiyorlar.
YouTube temsilcileri sistemin, veri tabanında yer alan kliplerle aynı olanları ve kullanıcılar tarafından biraz değiştirilmiş olanları teşhis edebildiğini söylüyor.

Google bu parmak izlerini bazı ses dosyalarını denetlemek için de kullanıyor. MySpace ve Microsoft gibi diğer şirketler de, ses dosyaları için parmak izleri kullanıyorlar ve bazen belirli videoları engelliyorlar.

Medya şirketi yöneticilerinden biri: “Google bu video belirleme sistemini Microsoft, Viacom, Disney ve diğer medya ve teknoloji şirketleri için başlattı. Bu sistem, iki tarafın da online telif hakkı ihlalleri konusunda yapmaları gerekenleri açıklayan bir çerçeve belirliyor.” dedi.
Yönetici, bu grubun kısa bir süre sonra genişletileceğini ve Google’ın yaptığı açıklamada grubun “ tüm içerik şirketleri ve dijital dağıtıcılar” olarak belirlendiğini söylüyor.
Fakat tüm medya şirketleri Google’ın bu sisteminin yeterli olduğunu düşünmüyor.
Proskauer Rose ortaklarından Louis Solomon, “Bu kesinlikle yetersiz bir çözüm. Bu çözüm için çok geç kalındı ve sistem gerçekten de çok az koruma sağlıyor. Sistem Google’a ve YouTube’e ihtiyaçları olmayan ve verilmesi uygun olmayan içeriklerin verilmesini gerektiriyor.” dedi.
Ayrıca bazı tüketici grupları, telif hakkı yasasının “adil kullanım” koşulu altında yüklenen videoların da bu sistem ile engelleneceğini vurguluyorlar.

Viacom, Google’ın yeni sisteminin, davayı nasıl etkileyeceği hakkında bir şey söylemek için çok erken olduğunu belirtiyor.
Google uzun zamandır, telif hakkı yasalarına karşı gelecek bir şey yapmadıklarını, çünkü içerik sahipleri başvurdukları takdirde video’ları sildiklerini söylüyor. Şirketin açıklamasına göre, bu yeni sistem içerik sahiplerine süreci otomatikleştirerek yardım edecek.

by_zozi
by_zozi
Güzel Üye
Güzel Üye

Mesaj Sayısı : 95
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 21/10/07

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz